Głównym atrybutem naszej szkoły jest praca zespołu specjalistów, który wspiera i stymuluje wszechstronny rozwój uczniów na wielu płaszczyznach. W skład zespołu wchodzą:
Psycholog szkolny- wspiera rozwój społeczny i emocjonalny, zajmuje się również diagnozowaniem indywidualnych potrzeb rozwojowych, edukacyjnych oraz psychofizycznych uczniów. Z pomocy psychologa mogą również skorzystać rodzice i opiekunowie.
Pedagog szkolny- dokonuje okresowej analizy sytuacji wychowawczej w szkole, udziela rodzicom porad wychowawczych, pomoc nauczycielom w rozwiązywaniu trudności wychowawczych, organizuje pomoc w likwidowaniu niepowodzeń szkolnych oraz zaburzeń rozwojowych, udziela pomocy w wyborze kierunku dalszej nauki i zawodu.
Logopeda- zajmuje się diagnozowaniem wad wymowy oraz trudności komunikacyjnych uczniów, organizuje pomoc logopedyczną, tworzy programy terapii logopedycznej uwzględniając indywidualne potrzeby uczniów, wspiera działania wychowawcze i profilaktyczne, prowadzi terapię.
Neurologopeda- zajmuje się diagnozą i terapią osób, u których występują zaburzenia mowy i języka powstałe w wyniku uszkodzeń i dysfunkcji układu nerwowego.
Pedagodzy specjalni (różnych specjalności w tym również posiadający kwalifikacje do pracy z dziećmi ze spektrum autyzmu)- przygotowują uczniów do możliwie samodzielnego życia w społeczeństwie, dającego radość i osobiste zadowolenie, pomagają w rozwoju, nauce i życiu. Metody i formy pracy muszą być zróżnicowane i odpowiednio dobrane w zależności od stopnia rozwoju intelektualnego, sprzężenia z innymi niepełnosprawnościami, oraz od wieku uczniów. Poprzez realizowane projekty pedagodzy próbują wpływać na właściwy stosunek otoczenia społecznego do osób z niepełnosprawnościami.
Specjaliści pracujący w naszej szkole stale podnoszą kwalifikacje zawodowe, aby odpowiadać swoją wiedzą i doświadczeniem na problemy i trudności dotykające uczniów i ich rodziny.
Fizjoterapeuta- praca fizjoterapeuty obejmuje: prowadzenie zajęć indywidualnych poprzez stosowanie specjalistycznych ćwiczeń mających na celu kształtowanie cech motorycznych i wydolności fizycznej, rozpoznawanie możliwości motorycznych dziecka, konstruowanie programów terapeutycznych dostosowanych do indywidualnych potrzeb dziecka, opracowywanie opinii rehabilitacyjnych na temat rozwoju oraz wspieranie rodziców i nauczycieli w rozwiązywaniu problemów psychoruchowych dzieci.
W pracy z dzieckiem obok ćwiczeń ruchowych– kinezyterapii, wykorzystywane są specyficzne metody terapeutyczne m.in. PNF (torowanie nerwowo- mięśniowe), integracja sensoryczna (SI), metoda Dennisona (kinezjologia edukacyjna), metoda Weroniki Sherborne, metoda Knill’ów.
Odpowiednie połączenie metod terapeutycznych z zabawą umożliwia przeprowadzenie skutecznej terapii.
W naszej szkole pracujemy metodami komunikacji alternatywnej i wspomagającej, w szczególności systemem Makaton. Wspomaganiem obejmujemy uczniów, którzy nie posiadają umiejętności mowy oraz mających trudności w porozumiewaniu się z otoczeniem, jak i ich rodziny. W terapii wykorzystujemy odpowiednie programy komputerowe oraz sprzęt multimedialny. Wprowadziliśmy również cotygodniowe zajęcia dla całej społeczności szkoły, aby uczniowie z problemami z komunikacją byli rozumiani przez otoczenie.
Szkoła dysponuje bazą do prowadzenia zajęć edukacyjnych, rehabilitacyjnych oraz terapeutycznych. Posiadamy:
• dobrze wyposażoną salę rehabilitacyjną wzbogaconą o sprzęt do Integracji Sensorycznej;
• Salę Doświadczania Świata;
• gabinet terapii EEG Biofeedback;
• gabinet terapii logopedycznej.