Od grudnia 2011 roku oferta naszej szkoły wzbogacona została o zajęcia z zakresu wczesnego wspomagania rozwoju dziecka i jego rodziny.
Zasady prowadzenia i organizacji tego typu zajęć oparte są na Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 3 lutego 2009 r. w sprawie organizowania wczesnego wspomagania rozwoju dzieci (Dz. U. z dnia 12 lutego 2009 r.).
Zajęcia wczesnego wspomagania organizowane są w celu stymulowania rozwoju dzieci z różnego rodzaju problemami (m.in. ruchowymi, trudnościami w nauce, opóźnionym rozwoju mowy, niedosłuchem, zespołami genetycznymi). Terapią obejmujemy dzieci od momentu rozpoznania trudności dziecka do czasu podjęcia nauki w szkole. Nasze zajęcia prowadzone są w sposób indywidualny, dostosowany do potrzeb i możliwości dzieci. Są nieodpłatną formą wspierania rozwoju, w której mogą brać udział rodzice. Korzystanie z rehabilitacji w ramach NFZ nie wyklucza udziału dzieci w zajęciach w ramach wczesnego wspomagania rozwoju.
Dzieci korzystają z naszej pomocy na podstawie opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju, którą wydaje Poradnia Psychologiczno– Pedagogiczna.
Obecnie dzieci korzystają z różnorodnych zajęć pod okiem:
- fizjoterapeutów,
- neurologopedy i logopedy,
- pedagogów specjalnych.
Poza tym rodzice mogą skorzystać z pomocy psychologa i pedagoga szkolnego.
Zapewniamy atmosferę życzliwości i bezpieczeństwa, ale i profesjonalne podejście oraz zaangażowanie pracujących w zespole specjalistów.