zss.strzegom@gmail.com
(74) 855 02 69
Facebook
  • aktualności
  • oferta
  • nasi specjaliści
    • psycholog
    • pedagog
    • logopeda-neurologopeda
    • rehabilitant-fizjoterapeuta
    • surdopedagog
    • tyflopedagog
  • galeria
    • galeria zdjęć
    • galeria prac uczniów
  • historia szkoły
  • dla rodziców
    • ogłoszenia
    • kalendarz roku
    • podręczniki
    • druki do pobrania
    • dowozy
  • dla nauczycieli
  • sponsorzy
  • Bezpieczny Dolnoślązak
  • kontakt

szkoła podstawowa

Szkoła Podstawowa Specjalna nr 7

To placówka dla dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, umiarkowanym i znacznym, z autyzmem oraz z niepełnosprawnościami sprzężonymi.

Lekka niepełnosprawność

  • dla uczniów z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego z uwagi na niepełnosprawność intelektualną w stopniu lekkim lub niepełnosprawność sprzężoną,
  • edukacja organizowana jest dla uczniów od 7 do 17 roku życia z możliwością wydłużenia do 20 roku życia,
  • kształcenie w klasach I-VIII – w tym nauczanie zintegrowane (kl. I-III) i nauczanie przedmiotowe (kl. IV- VIII),
  • małe zespoły klasowe.

Umiarkowana niepełnosprawność

  • dla uczniów uczniów z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego wydanego przez Poradnię Psychologiczno – Pedagogiczną z uwagi na niepełnosprawność intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym, a także niepełnosprawnością sprzężoną,
  • zajęcia realizujemy na poziomie: kształcenia zintegrowanego (klasy I-III), kształcenia przedmiotowego (klasy IV – VIII), kształcenia uczniów z autyzmem,
  • zajęcia organizowane są w małych zespołach klasowych – od 4 do 8 uczniów,
  • zespół dla uczniów z autyzmem liczy maksymalnie 4 osoby,
  • każda klasa wspomagana jest przez pomoc nauczyciela.

KLASA ZINTEGROWANA I-III
Zajęcia dla uczniów niepełnosprawnych intelektualnie w stopniu umiarkowanym lub znacznym dla I etapu nauczania organizowane są w małych zespołach klasowych i wspomagane przez pomoc nauczyciela. Praca z dziećmi opiera się na pozytywnym kontakcie emocjonalnym nauczyciela z uczniem, jak również na indywidualizacji wymagań, metod, doboru środków dydaktycznych oraz organizacji i tempa pracy. Nauczyciele w edukacji stosują metody samodzielnych doświadczeń, metody zadań stawianych do wykonania, Metodę Tomatisa, zabawy z chustą animacyjną oraz metody alternatywne i wspomagające komunikację jak Program Językowy Makaton – system gestów i symboli graficznych. Każdy uczeń w zależności od potrzeb objęty jest zajęciami rewalidacyjnymi, logopedycznymi, ćwiczeniami motoryki małej i motoryki dużej oraz opieką pedagogiczno-psychologiczną.

Główne założenia pracy edukacyjno-terapeutycznej:

  • wykorzystanie potencjału rozwojowego dziecka przez odpowiednie dostosowanie treści i sposobów ich przekazywania
  • budowanie wiary we własne możliwości
  • wdrażanie do samodzielnego wykonywania czynności związanych z samoobsługą
  • rozwijanie umiejętności społecznych
  • tworzenie sytuacji sprzyjających usamodzielnieniu w środowisku szkolnym i osiągnięcie optymalnego rozwoju w zakresie technik szkolnych
  • rozwijanie autonomii ucznia, jego personalizacja oraz socjalizacja, a także w ramach posiadanych przez niego realnych możliwości wyposażenie go w takie umiejętności i wiadomości, aby uczeń:
  • mógł porozumiewać się z otoczeniem w najpełniejszy sposób, werbalnie lub pozawerbalnie,
  • zdobył maksymalną niezależność życiową w zakresie zaspokajania podstawowych potrzeb życiowych,
  • był zaradny w życiu codziennym adekwatnie do własnego, indywidualnego poziomu umiejętności i sprawności  oraz miał poczucie sprawczości,
  • mógł uczestniczyć w różnych formach życia społecznego na równi z innymi członkami danej społeczności, znając i przestrzegając norm przez nią przyjętych, zachowując prawo do swej inności.
KLASA VII i VIII
Nasza klasa to Weronika, Kacper, Kuba i Alicja.  Lubimy razem się uczyć, jeździć na wycieczki , żeby poznawać nowe miejsca i wspólnie świętować klasowe uroczystości. Lubimy zajęcia kreatywne na których powstają piękne prace. Dbamy o swoje zdrowie i często chodzimy na spacery. Lubimy zajęcia kulinarne na których poznajemy przepisy na zdrowe przekąski.

O szkole

Głównym i najważniejszym założeniem naszej szkoły jest stworzenie optymalnych warunków do wszechstronnego rozwoju uczniów. w tym celu każdy uczeń, dziecko ma opracowaną przez zespół specjalistów ( psycholog, pedagog, logopeda, fizjoterapeuta, wychowawca) diagnozę umiejętności funkcjonalnych.

Galeria zdjęć


zobacz więcej...

Kontakt

Aleja Wojska Polskiego 16

58-150 Strzegom

(74) 855 02 69

zss.strzegom@gmail.com

NIP: 884 274 18 47

REGON: 021676149

Facebook
Realizacja: Bahama Yellow