Zapewniamy opiekę terapeutyczną oraz edukację dzieciom z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego w wieku 3-8 lat.
Zajęcia są całkowicie bezpłatne i odbywają się w małych grupach.
ZAPEWNIAMY:
- Zajęcia edukacyjno – terapeutyczne;
- Zajęcia logopedyczne;
- Rehabilitację ruchową;
- Pomoc psychologa i pedagoga;
- Zajęcia dodatkowe.
MISJA PRZEDSZKOLA
Nasze przedszkole działa po to, aby tworzyć warunki wychowawcze, terapeutyczne i opiekuńcze, zapewniające wspomaganie oraz ukierunkowanie rozwoju dzieci z niepełnosprawnością zgodnie z ich wrodzonym potencjałem i możliwościami rozwojowymi
Stosujemy specjalne metody pracy edukacyjno-terapeutycznej i rehabilitacyjnej, które umożliwiają wielopłaszczyznowe oddziaływanie edukacyjne na dziecko z niepełnosprawnością w zakresie polepszenia jakości życia.
Jesteśmy bardzo wesołymi, pełnymi energii przedszkolakami. Lubimy wspólne zabawy w kącikach zainteresowań. W naszej grupie uczymy się zgodnie bawić, dbać o nasze zabawki, samodzielnie zjadać posiłki, dbać o czystość i porządek. Chętnie wykonujemy prace plastyczne, malujemy, rysujemy i lepimy. Ochoczo śpiewamy i tańczymy. Z uśmiechem na twarzy bierzemy udział we wszystkich uroczystościach szkolnych oraz konkursach. W trakcie ulubionych spacerów poznajemy i integrujemy się z otaczającym nas środowiskiem. Nie zapominamy też o czynnościach samoobsługowych – które systematycznie doskonalimy. Po intensywnej pracy i wielu wrażeniach związanych z odkrywaniem otaczającego świata, z przyjemnością odpoczywamy słuchając muzyki relaksacyjnej.
Wiele rzeczy robimy po raz pierwszy.
Może nie wszystko nam wychodzi, ale bardzo się staramy.
Najważniejsze, by każdy dzień sprawiał nam radość!
Przedszkole czynne jest
5 dni w tygodniu
od 7:00 do 16:00
Zajęcia są całkowicie bezpłatne
i odbywają się w małych grupach
(max. 6 osób)
tel. 74-855 02 69
Przedszkole Specjalne nr 7 w Zespole Szkół Specjalnych w Strzegomiu zmieniło swoją siedzibę.
Przedszkole zostało przeniesione do bocznego skrzydła budynku. Powstały trzy nowe sale dla dzieci. Nowe pomieszczenia powstały w szybkim tempie, wszystko to było możliwe dzięki zaangażowaniu wielu osób. 3 kwietnia 2018r. po raz pierwszy pojawiły się w nim przedszkolaki. Do oddziału przedszkolnego zapisanych zostało 12. dzieci, z których utworzono 3 grupy, które są pod opieką wykwalifikowanej kadry nauczycielskiej. Przedszkolaki mogą przebywać w placówce od godz. 7.00 do godz. 17.00. Pomieszczenia są dostosowane do potrzeb wychowanków. Przyjazne, jasne, kolorowe sale, bardzo dobrze wyposażone, zachęcające dzieci do zabawy i nauki. Cały wystrój stwarza wyśmienite warunki do zdobywania nowych doświadczeń, pogłębiania wiedzy i umiejętności naszych najmłodszych.
- tworzenie warunków do pełnego indywidualnego rozwoju we wszystkich sferach każdego dziecka zgodnie z jego możliwościami i potrzebami,
- wprowadzanie oddziaływań terapeutycznych, które zmniejszą deficyty rozwojowe i dysharmonię występującą u dzieci,
- włączanie dziecka w proces socjalizacji poprzez stopniowe zwiększanie jego udziału w rozmaitych zajęciach w Przedszkolu oraz udział w życiu lokalnym,
- budowanie dziecięcej wiedzy o świecie społecznym, przyrodniczym i technicznym,
- wzmacnianie pozytywnego wizerunku Przedszkola w środowisku lokalnym poprzez upowszechnianie jego specyfiki oraz poszerzanie oferty terapeutyczno – edukacyjnej.
- Przedszkole osiąga cele zgodne z polityką oświatową państwa,
- Działania przedszkola nastawione są na twórczy rozwój dzieci, nabywanie przez nie wiadomości i umiejętności poprzez działania i doświadczanie,
- Działania przedszkola nastawione są na rozwój dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych,
- Realizowane są programy wychowawcze uwzględniające specjalne potrzeby edukacyjne wychowanków, rozwijające ich samodzielność,
- Realizowany jest program profilaktyki promujący zdrowy i ekologiczny tryb życia,
- Przedszkole bierze udział w edukacyjnych programach ogólnopolskich zwiększających kompetencje kluczowe wychowanków,
- Przedszkole opracowuje i wdraża ofertę zajęć zawierającą nowatorskie rozwiązania i formy pracy z dzieckiem,
- Przedszkole zapewnia każdemu dziecku możliwości realizacji własnych pasji, zainteresowań,
- W przedszkolu opracowano system diagnozowania wiadomości, umiejętności i możliwości dzieci.
- obserwacji dziecka;
- diagnozy przedszkolnej;
- Wielospecjalistycznej Oceny Poziomu Funkcjonowania Ucznia;
- karty obserwacji dziecka;
- wywiadu środowiskowego (indywidualne rozmowy z rodzicem/ prawnym opiekunem);
- teczki prac.