Zapewniamy opiekę terapeutyczną oraz edukację dzieciom z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego w wieku 3-8 lat.
Zajęcia są całkowicie bezpłatne i odbywają się w małych grupach.
ZAPEWNIAMY:
- Zajęcia edukacyjno – terapeutyczne;
- Zajęcia logopedyczne;
- Rehabilitację ruchową;
- Pomoc psychologa i pedagoga;
- Zajęcia dodatkowe.
MISJA PRZEDSZKOLA
Nasze przedszkole działa po to, aby tworzyć warunki wychowawcze, terapeutyczne i opiekuńcze, zapewniające wspomaganie oraz ukierunkowanie rozwoju dzieci z niepełnosprawnością zgodnie z ich wrodzonym potencjałem i możliwościami rozwojowymi
Stosujemy specjalne metody pracy edukacyjno-terapeutycznej i rehabilitacyjnej, które umożliwiają wielopłaszczyznowe oddziaływanie edukacyjne na dziecko z niepełnosprawnością w zakresie polepszenia jakości życia.
Jesteśmy bardzo wesołymi, pełnymi energii przedszkolakami. Lubimy wspólne zabawy w kącikach zainteresowań. W naszej grupie uczymy się zgodnie bawić, dbać o nasze zabawki, samodzielnie zjadać posiłki, dbać o czystość i porządek. Chętnie wykonujemy prace plastyczne, malujemy, rysujemy i lepimy. Ochoczo śpiewamy i tańczymy. Z uśmiechem na twarzy bierzemy udział we wszystkich uroczystościach szkolnych oraz konkursach. W trakcie ulubionych spacerów poznajemy i integrujemy się z otaczającym nas środowiskiem. Nie zapominamy też o czynnościach samoobsługowych – które systematycznie doskonalimy. Po intensywnej pracy i wielu wrażeniach związanych z odkrywaniem otaczającego świata, z przyjemnością odpoczywamy słuchając muzyki relaksacyjnej.
Wiele rzeczy robimy po raz pierwszy.
Może nie wszystko nam wychodzi, ale bardzo się staramy.
Najważniejsze, by każdy dzień sprawiał nam radość!
Przedszkole czynne jest
5 dni w tygodniu
od 7:00 do 15:00
Zajęcia są całkowicie bezpłatne
i odbywają się w małych grupach
(max. 6 osób)
tel. 74-855 02 69
Przedszkole Specjalne nr 7 w Zespole Szkół Specjalnych w Strzegomiu zmieniło swoją siedzibę.
Przedszkole zostało przeniesione do bocznego skrzydła budynku. Powstały trzy nowe sale dla dzieci. Nowe pomieszczenia powstały w szybkim tempie, wszystko to było możliwe dzięki zaangażowaniu wielu osób. 3 kwietnia 2018r. po raz pierwszy pojawiły się w nim przedszkolaki. Do oddziału przedszkolnego zapisanych zostało 12. dzieci, z których utworzono 3 grupy, które są pod opieką wykwalifikowanej kadry nauczycielskiej. Przedszkolaki mogą przebywać w placówce od godz. 7.00 do godz. 17.00. Pomieszczenia są dostosowane do potrzeb wychowanków. Przyjazne, jasne, kolorowe sale, bardzo dobrze wyposażone, zachęcające dzieci do zabawy i nauki. Cały wystrój stwarza wyśmienite warunki do zdobywania nowych doświadczeń, pogłębiania wiedzy i umiejętności naszych najmłodszych.
HISTORIA NASZEGO PRZEDSZKOLA
Od 1.09.2013 roku w Zespole Szkól Specjalnych istnieje klasa 0-III dla dzieci młodszych, gdzie realizowane jest wychowanie przedszkolne.
Przedszkole Specjalne Nr 7 w Strzegomiu zostało otworzone z dniem 26.09.2014 r. Placówka została włączona w struktury Zespołu Szkół Specjalnych w Strzegomiu. Było to pierwsze przedszkole w gminie Strzegom dla dzieci z głębszą niepełnosprawnością intelektualną. Celem utworzenia placówki było stworzenie miejsca, które będzie umożliwiać wszechstronny rozwój dzieciom niepełnosprawnym w atmosferze wzajemnej akceptacji
i zrozumienia. Pragnęliśmy, aby organizowane w przedszkolu sytuacje edukacyjne uwzględniały potencjał rozwojowy i indywidualne potrzeby poznawcze i emocjonalne każdego dziecka, dlatego nasze Przedszkole realizuje koncepcję nauczania i wychowania specjalnego.
Przedszkole na początku swojego istnienia było bardzo skromne – liczyło tylko jedną 4-osobową grupę dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym, znacznym oraz z autyzmem. Kadrę przedszkola stanowiły dwie wychowawczynie. Do dyspozycji wychowanków była wyremontowana sala, która wyposażona była w niezbędny do funkcjonowania sprzęt, meble i zabawki oraz przekształcona do potrzeb najmłodszych toaleta. Dzieci dodatkowo korzystały z zajęć Wczesnego Wspomagania Rozwoju.
W latach 2014-2015 Przedszkole liczyło 5 dzieci: 5 chłopców. W kolejnym roku szkolnym 2015/2016 Przedszkole Specjalne nr 7 liczyło 7 dzieci: 1 dziewczynka i 6 chłopców. Od dnia 07.01.2016 r. Przedszkole zostało podzielona na dwa oddziały: grupa I – 3 osoby w tym 2- chłopców i 1 dziewczynka, grupa II – 4 osoby w tym 4 – chłopców. Do użytku Przedszkola została oddana nowa, wyremontowana dodatkowa sala z dostępem do wody. Dodatkowo zatrudniono dwie wychowawczynie.
Rok szkolny 2016/2017 to 5 dzieci: 1 dziewczynka i 4 chłopców. Kolejny rok szkolny 2017/2018 to dwa oddziały liczące 8 dzieci: 2 dziewczynki i 6 chłopców. Od 12.02.2018. utworzono dodatkowy oddział – to już 3 grupy liczące 12 dzieci: 3 dziewczynki i 9 chłopców.
W miarę możliwości i dostępnych środków pani dyrektor Małgorzata Zaremba prowadziła niezbędne modernizacje i ulepszenia placówki. Na bieżąco wykonywane były niezbędne prace remontowe. Miedzy innymi wyremontowane zostało boczne skrzydło budynku szkoły, gdzie została stworzona nowa siedziba Przedszkola. Powstały trzy nowe sale dla dzieci. 3 kwietnia 2018r. po raz pierwszy pojawiły się w nim przedszkolaki. Od momentu zmiany siedziby Przedszkole liczy 3 oddziały, do których zapisanych jest 12 dzieci. Pomieszczenia są dostosowane do potrzeb wychowanków. Mamy trzy przyjazne, jasne, kolorowe sale, bardzo dobrze wyposażone, zachęcające dzieci do zabawy i nauki. Cały wystrój stwarza wyśmienite warunki do zdobywania nowych doświadczeń, pogłębiania wiedzy i umiejętności naszych najmłodszych.
Rok szkolny 2018/2019 to w dalszym ciągu 3 oddziały i 14 dzieci: 3 dziewczynki i 11 chłopców. W tym roku szkolnym 2019/2020 to 3 oddziały i 12 dzieci: 2 dziewczynki i 10 chłopców.
Misją naszego Przedszkola jest tworzenie warunków wychowawczych, terapeutycznych i opiekuńczych, zapewniających wspomaganie oraz ukierunkowanie rozwoju dzieci z niepełnosprawnością zgodnie z ich wrodzonym potencjałem i możliwościami rozwojowymi. Stosujemy specjalne metody pracy edukacyjno-terapeutycznej
i rehabilitacyjnej, które umożliwiają wielopłaszczyznowe oddziaływanie edukacyjne na dziecko z niepełnosprawnością w zakresie polepszenia jakości życia.
Chcemy wyrównywać i kompensować braki, deficyty rozwojowe dzieci wymagających specjalnej organizacji nauki oraz specyficznych metod pracy poprzez połączenie edukacji
z wieloprofilową rehabilitacją, dostosowaną do indywidualnych potrzeb dziecka.
Dążymy do skutecznego przygotowania dzieci do podjęcia nauki na dalszych etapach edukacji w różnych typach szkół (szkolnictwo masowe, specjalne, integracyjne). Pragniemy, by rodzice stali się partnerami, uczestniczącymi w życiu przedszkola.
Głównymi kierunkami rozwoju naszego Przedszkola jest:
- tworzenie warunków do pełnego indywidualnego rozwoju we wszystkich sferach każdego dziecka zgodnie z jego możliwościami i potrzebami,
- wprowadzanie oddziaływań terapeutycznych, które zmniejszą deficyty rozwojowe i dysharmonię występującą u dzieci,
- włączanie dziecka w proces socjalizacji poprzez stopniowe zwiększanie jego udziału w rozmaitych zajęciach w Przedszkolu oraz udział w życiu lokalnym,
- budowanie dziecięcej wiedzy o świecie społecznym, przyrodniczym i technicznym,
- wzmacnianie pozytywnego wizerunku Przedszkola w środowisku lokalnym poprzez upowszechnianie jego specyfiki oraz poszerzanie oferty terapeutyczno – edukacyjnej.
Przewidywane efekty działalności dydaktycznej:
- Przedszkole osiąga cele zgodne z polityką oświatową państwa,
- Działania przedszkola nastawione są na twórczy rozwój dzieci, nabywanie przez nie wiadomości i umiejętności poprzez działania i doświadczanie,
- Działania przedszkola nastawione są na rozwój dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych,
- Realizowane są programy wychowawcze uwzględniające specjalne potrzeby edukacyjne wychowanków, rozwijające ich samodzielność,
- Realizowany jest program profilaktyki promujący zdrowy i ekologiczny tryb życia,
- Przedszkole bierze udział w edukacyjnych programach ogólnopolskich zwiększających kompetencje kluczowe wychowanków,
- Przedszkole opracowuje i wdraża ofertę zajęć zawierającą nowatorskie rozwiązania
i formy pracy z dzieckiem, - Przedszkole zapewnia każdemu dziecku możliwości realizacji własnych pasji, zainteresowań,
- W przedszkolu opracowano system diagnozowania wiadomości, umiejętności
i możliwości dzieci.
Badania osiągnięć dzieci w przedszkolu odbywa się na podstawie:
- obserwacji dziecka;
- diagnozy przedszkolnej;
- Wielospecjalistycznej Oceny Poziomu Funkcjonowania Ucznia;
- karty obserwacji dziecka;
- wywiadu środowiskowego (indywidualne rozmowy z rodzicem/ prawnym opiekunem);
- teczki prac.
Każdemu dziecku tworzy się Indywidualny Program Edukacyjno – Terapeutyczny (IPET).
W trakcie trwania roku szkolnego jest on modyfikowany oraz uzupełniany w dodatkowe informacje. Dzieciom udzielana jest Pomoc Psychologiczno – Pedagogiczna w wyrównaniu szans edukacyjnych i rozwoju w ich własnym tempie i według ich możliwości psychofizycznych. Każdy wychowanek ma zapewnione zajęcia specjalistyczne z logopedą, fizjoterapeutą, psychologiem oraz pedagogiem szkolnym.
Do Przedszkola przyjmowane są dzieci na podstawie orzeczenia do kształcenia specjalnego wydanego przez Poradnię Psychologiczno – Pedagogiczną.
Dzieci mają możliwość przebywania w naszej placówce w godzinach od 7.00 do 16.00. Dysponujemy dużym ogrodem i palcem zabaw. Siedziba przedszkola mieści się na piętrze. Sale dla dzieci są jasne, przestronne i kolorowe. Wyposażone są w bezpieczne meble, zabawki dostosowane do potrzeb i wieku dzieci oraz liczne pomoce dydaktyczne.
Kadra pedagogiczna w przedszkolu to zespół wysoko wykwalifikowanych nauczycielek. Służymy pomocą i opieką wszystkim przedszkolakom. Dostosowujemy metody i formy nauczania do wieku wychowanka oraz jego możliwości rozwojowych. Wykorzystujemy nowatorskie i aktywizujące metody pracy, które wspierają i rozwijają kreatywność dzieci. Doskonalimy swój warsztat pracy poprzez zdobywanie nowych stopni awansu zawodowego, ukończenie studiów podyplomowych oraz uczestnictwo
w różnorodnych kursach, warsztatach i szkoleniach. Dokładamy wszelkich starań, by każde dziecko czuło się w naszym Przedszkolu bezpiecznie i przyjaźnie. Stopniowo staramy się poznawać potrzeby wychowanków i każdego dnia poprzez zabawę tłumaczymy im otaczający je świat.
W ramach nowatorstwa pedagogicznego w naszym przedszkolu w ciągu ostatnich lat realizowane są innowacje pedagogiczne opracowane przez nauczycielki takie jak: „Przytul kotka- felinoterapia”, „Przygoda z kolorami” – sensoplastyka, zajęcia sensoryczno-kreatywne, „Mały Smakosz”- zajęcia kulinarne dla dzieci, „Mali naukowcy” – zajęcia kreatywne, odkrywcze i badawcze dla dzieci.
Każdego roku Przedszkole bierze udział w licznych przedsięwzięciach, które w znacznym stopniu poszerzają ofertę edukacyjną naszej placówki takie jak: „Mamo, tato wolę wodę”, „Kubusiowi Przyjaciele Natury”, „Akademia AQUAFRESH”, „Akademia Zdrowego Przedszkolaka”, „Dzieciństwo bez próchnicy”, „Mały Miś w Świecie Wielkiej Literatury”. Dzieci z naszego przedszkola miały również możliwość uczestniczyć
w organizowanych przez nasze przedszkole wycieczkach edukacyjnych. Od kilku lat prowadzone są także liczne akcje charytatywne takie jak: „Góra grosza”, „Zbierania plastikowych zakrętek” , „Zbierania zużytych baterii” , „Paczuszka dla Maluszka”, zbieranie karmy i potrzebnych artykułów dla zwierząt w schronisku. Tradycją naszej Szkoły jest organizowanie uroczystości zewnętrznych z udziałem rodzin naszych wychowanków,
w których Przedszkole bierze czynny udział. Jest to miedzy innymi: „Wigilia i Jasełka”, „Zabawa Mikołajkowa”, „Festyn z okazji Dnia Dziecka”, „Dzień Rodziny” oraz uroczystości wewnętrznych z udziałem samych dzieci. Każdego roku dzieci z naszego Przedszkola uczestniczą w licznych konkursach plastycznych i recytatorskich zdobywając cenne wyróżnienia i nagrody.
Od początku swojego istnienia nasze Przedszkole współpracuje z różnymi instytucjami, placówkami kulturalnymi i oświatowymi znajdującymi się na terenie miasta Strzegom. Należą do nich: Miejska Biblioteka Publiczna, Ochotnicza Straż Pożarna, Komenda Policji, Strzegomskie Centrum Kultury, Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej.
W trosce o prawidłowy i wszechstronny rozwój każdego dziecka przedszkole współpracuje ze specjalistami z Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej w Strzegomiu.
Pragniemy również podkreślić wkład i zaangażowanie rodziców we współpracę z naszym przedszkolem. Rodzice wspierają nas materialnie przez fundusz Rady Rodziców, ofiarują zabawki, książeczki, materiały piśmiennicze, służą pomocą w różnych aspektach.
W wielu sytuacjach możemy zwrócić się do nich i otrzymać życzliwą i skuteczną pomoc. Szkoła wychodzi również naprzeciw potrzebom rodziców organizując uroczystości, festyny, imprezy pozwalające bliżej poznać pracę Przedszkola. Prowadzony jest profil Przedszkola na portalu społecznościowym Facebook, gdzie zamieszczane są informacje o wydarzeniach z życia przedszkola, zdjęcia i filmiki. Informacje na temat placówki można również znaleźć na stronie internetowej szkoły.
Różnorodne działania i starania wszystkich pracowników naszej placówki zmierzają do stwarzania jak najlepszych warunków dzieciom pozostawionym naszej opiece. Zależy nam, aby rodzice powierzali nam swoje pociechy z zaufaniem i przekonaniem, że są one
w przedszkolu bezpieczne, szczęśliwie i otoczone specjalistyczną opieką.